Jakie rodzaje plików ze zdjęciami są akceptowane?
Do naszych produktów można dołączać zdjęcia w formacie JPG. Jest to typowy format w jakim zapisuje zdjęcia większość aparatów cyfrowych. Można je dołączać w takiej formie w jakiej zgraliśmy je z aparatu. Osoby bardziej doświadczone w obróbce fotografii mogą oczywiście obrobić swoje zdjęcia w swoim ulubionym programie graficznym. Ważne by potem zapisać je jako JPG, RGB, 300 dpi (przy docelowej wielkości)
Jaka jest minimalna rozdzielczość zdjęć dla poszczególnych produktów?
Bardzo wiele osób pyta się o odpowiednią rozdzielczość zdjęć do kalendarza. Rozdzielczość jest tylko jednym z aspektów decydujących o jakości zdjęcia i w dodatku najmniej istotnym. Inne aspekty to odpowiednie naświetlenie ostrość. W produkowanych przez kalendarzach widzieliśmy wiele przypadków zdjęć małej rozdzielczości (640×480 pixeli) zrobionych telefonem, które jednak były ostre, dobrze naświetlone, miały wspaniałe kolory i prezentowały się przepięknie.
Zdarzają się też przypadki wydrukowanych zdjęć, które wyglądają bardzo słabo pomimo, że zdjęcia są wysokiej rozdzielczości (10 i więcej megapikseli) i zrobione były najlepszymi cyfrowymi lustrzankami.
Dodatkowa sprawa to aspekt emocjonalny. Zdjęcie może być kiepskie technicznie a prezentować ważną treść. Dlatego właśnie, nauczeni doświadczeniem staramy się nie ingerować w rozdzielczość zdjęć.
Niestety sprzedawcy aparatów fotograficznych wmawiają kupującym, że im większa ilość pikseli tym lepsza jakość zdjęcia co nie do końca jest zgodne z prawdą. Tak naprawdę do kalendarzy wiszących wystarczą zdjęcia 3-4 megapiksele. Do małych kalendarzy biurkowych zdjęcia mogą być nawet mniejsze, np. 2 megapiksele (1600×1200) a do dużych kalendarzy i plakatów trochę większe np. 6-8 megapiseli (2000 pikseli na wysokość).
Najprościej jakość zdjęcia można sprawdzić powiększając je w komputerze na cały ekran. Jeśli efekt będzie zadowalający, to po wydrukowaniu zdjęcie będzie wyglądać co najmniej tak samo a zwykle lepiej.
Na jakim rodzaju papieru są drukowane poszczególne produkty?
Bardzo dużą uwagę przywiązujemy do ekologii na każdym etapie produkcji. Korzystamy tylko z papierów pochodzących z odnawialnych upraw. Wszystkie stosowane przez nas papiery mają certyfikat FSC (Forest Stewardship Council) i PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification), gwarantujący przyjazne zarządzanie lasami i niestosowanie w trakcie produkcji papieru środków szkodliwych dla środowiska. Papiery z certyfikatem FSC i PEFC spełniają surowe normy dotyczące zrównoważonej gospodarki leśnej i łańcucha produkcji, od zarządzania lasem po końcową dystrybucję.
Kalendarze drukujemy na papierze białym błyszczącym 200g/m2
Jak się wypisać z newslettera?
Dokładamy bardzo wiele starań aby informacje w naszym newsletterze były interesujące i wartościowe. Jeśli jednak nie chcesz otrzymywać naszego newslettera to w każdym numerze, który od nas otrzymasz na dole znajduje się link, którego kliknięcię powoduje wypisanie się z newslettera. Przy linku znajduje się też szczegółowa instrukcja tak abyś czytając newsletter natychmiast wiedział jak można się z niego wypisać jeśli taka będzie Twoja wola.
Nie otrzymałem mojego zamówienia. Co mam zrobić?
Przesyłki na terenie kraju dostarczane są przez firmę kurierską w ciągu 1 dnia roboczego. Za każdym razem zamawiający dostaje emailem informację z numerem nadania przesyłki.
Jeśli w przewidzianym terminie klient nie otrzymał przesyłki lub awizo, powinien skontaktować się z firmą kurierską i ustalić co stało się z przesyłką i dlaczego nie została doręczona.
Niezależnie od powyższego chcemy zapewnić, że naszym nadrzędnym celem jest aby wszystkie zamówione przesyłki dotarły do odbiorców. Dlatego też w przypadku nie otrzymania przesyłki prosimy o skontaktowanie się z nami a postaramy się udzielić maksymalnej pomocy.
Jak mogę śledzić moje zamówienia?
Dla wygody naszych klientów stworzyliśmy system automatycznego powiadamia o statusie prac. Na podany w formularzu zamówienia adres mailowy automatycznie wysyłane są maile z informacją o stanie realizacji zamówienia.
Klient otrzymuje powiadomienie mailowe gdy:
- Praca zostanie zatwierdzona przez klienta do druku;
- Praca została wysłana;
Niezależnie od powiadomień mailowych postęp w produkcji można śledzić na swoim koncie w serwisie ouhmania.com w liście zamówień.
Jak mogę odzyskać swoje hasło?
W panelu do logowania jest możliwość skorzystania z przypomnienia hasła. Aby z niej skorzystać należy kliknąć link “Zapomniałeś hasła?”. Po wpisaniu adresu email i przepisaniu kodu z obrazka zostanie wygenerowane nowe hasło, które klient otrzyma w emailu.
Posiadam kod promocyjny. Jak mogę go użyć?
W formularzu zamówienia, podczas zatwierdzania produktu do druku, obok pola do wyboru sposobu odbioru oraz ew. adresu do wysyłki jest pole przewidziane na wpisanie kodu promocyjnego. Zniżka lub produkt gratis będzie widoczny w oknie z listą zamówień, które można zobaczyć na ekranie po wypełnieniu formularza danych zamawiającego, sposobu dostawy oraz formy płatności.
Czy jestem ograniczony do zdjęć określonego rozmiaru?
Zdjęcia mogą mieć różne rozmiary. Mogą być poziome i pionowe ale mogą też różnić się kształtem. Zdjęcia z aparatów cyfrowych mają rozmiar 4 do 3 (proporcje szerokości do wysokości). Zdjęcia tradycyjne oraz zdjęcia z lustrzanek mają proporcje 3 do 2. Wiele osób wykonuje zdjęcia panoramiczne o rozmiarach 16 do 9. Poza tymi rozmiarami, udostępnianymi “automatycznie” przez aparaty fotograficzne jest jeszcze cała gama możliwości kadrowania zdjęć w programach graficznych. Wiele osób posiadających zdjęcia różnych rozmiarów zastanawia się czy będą mogli je wykorzystać w zamawianych w ouhmania.com produktach. Oczywiście tak. Bardziej szczegółowo jest to opisane poniżej.
W kalendarzach można umieścić zdjęcia dowolnych rozmiarów i o dowolnych proporcjach. Na stronie znajduje się pole przeznaczone na umieszczenie zdjęcia. Zdjęcia nie są obcinane ani kadrowane. Są umieszczane na środku dostępnego pola. Jednak dzięki różnorodności naszych projektów możesz zawsze dobrać taki aby Twoje zdjęcie zajmowało na stronie maksymalny możliwy rozmiar. W tej grupie produktów trzeba jednak uważać na część projektów, w której ze względów “artystycznych” zdjęcia są jednak kadrowane. Głównym przykładem są tu projekty gdzie zdjęcie ma zajmować całą stronę.
Jak długo trwa przesyłanie zdjęć?
Zależy to oczywiście od wielkości zdjęć, ich ilości oraz szybkości naszego łącza do internetu. Przykłady:
- 12 zdjęć 6Mpixeli do kalendarza A3: ok 6 min (łącze 1Mb), ok. 3 min (łącze 2Mb), ok. 1 min (łącze 6Mb);
- 1 zdjęcie 12Mpixeli do plakatu lub obrazu: ok 1,5 min (łącze 1Mb), ok. 50 sek (łącze 2Mb), ok. 20 sek (łącze 6Mb);
Podczas przesyłania zdjęć do zamówienia cały czas mamy podgląd tego co się dzieje. Widzimy ile czasu pozostało do zakończenia wysyłania i ile już przesłaliśmy. Proszę także pamiętać aby czekać do samoczynnego zamknięcia okienka przesyłania zdjęć. Zamknięcie tego okienka wcześniej spowoduje, że cały proces wysyłki trzeba będzie rozpocząć od nowa.
Większość kłopotów jakie mają klienci z przesyłaniem zdjęć wynika albo ze słabości ich łącza komputerowego (zrywanie połączenia, znaczne zmniejszenie prędkości) lub z próby przesłania zbyt dużych zdjęć. Przykładowo jeśli planujemy przygotowanie kalendarza gdzie będzie się znajdować 4 lub więcej zdjęć na stronie to nie wysyłajmy zdjęć bardzo dużej rozdzielczości. W takim przypadku dla uzyskania najlepszej jakości wystarczą już zdjęcia 2M piksele lub nawet mniejsze. Jeśli prześlemy zdjęcia bardzo duże to nie zwiększy to jakości wydruku naszego kalendarza ale może wydłużyć czas przesyłania zdjęć nawet o kilka godzin.
Jak obliczane są koszty dostawy?
Klient zawsze płaci jedną cenę dostawy, niezależnie od ilości produktów w jednej wysyłce.
- Kurierem – 14,90 zł
- Przesyłka kurierska z pobraniem 20 zł
Kiedy moje zamówienie zostanie wysłane?
Produkcja wszystkich zamówionych prac rozpoczyna się po wpłynięciu zapłaty na nasze konto.
Czas realizacji.
Klient jest informowany mailowe gdy jego zamówienie jest gotowa do odbioru osobistego/przekazana kurierowi/dostarczona na pocztę.
Zarówno czas realizacji zamówienia, jak i czas dostawy, podajemy, licząc tylko dni robocze.
- Kalendarze drukowane są w dni robocze w ciągu 48 godzin od zatwierdzenia projektu i wpłynięcia zapłaty na nasz rachunek. Po wpłynięciu pieniędzy lub otrzymaniu informacji o płatności przy odbiorze – rozpoczynamy produkcję. Na drugi dzień kalendarze są gotowe do odbioru lub wysyłki.
Jakie są metody płatności?
- Przelewem – płacisz po złożeniu zamówienia. Przelew możesz zrobić przez internet, w banku lub na poczcie. Numer konta przyślemy Ci w mailu, potwierdzającym przyjęcie zamówienia. Jest on także podany na naszej stronie oraz pod listą zamówień.
- Platność on-line przez system PayPal
- Kartą płatniczą on-line
- Pobranie przy wysyłce kurierem.
Co się stanie, jeśli moje podłączenie do internetu przestanie działać podczas edycji zamówienia?
Podczas tworzenia kalendarzy i innych produktów w naszych edytorach automatycznie zapisywane są wszystkie zmiany, zerwanie połączenia nie spowoduje utraty przygotowanych prac.
Mam pewne problemy z wyświetlaniem waszej strony na moim komputerze. Co mam zrobić?
Nasz edytor skonfigurowany jest do pracy z wszystkimi najpopularniejszymi przeglądarkami internetowymi i systemami operacyjnymi. Proszę sprawdzić, czy używana wersja przeglądarki jest zaktualizowana.
Korzystam z przeglądarki Internet Explorer. Czy będę mógł złożyć zamówienie w serwisie ouhmania?
Tak oczywiście. Proszę jednak pamiętać, że Internet Explorer nie wspiera wszystkich najnowszych technologii wykorzystywanych w aplikacjach internetowych. Z tego też powodu nasze edytory mogą pracować znacznie wolniej lub prezentować informacje w inny sposób niż w innych przeglądarkach. Wszystkim klientom zalecamy korzystanie z innej przeglądarki lub upgradeowanie Internet Explorera do najnowszej wersji. Jeśli nie wiesz jakiej wersji przeglądarki używasz i jak mógłbyś wymienić ją na lepszą zajrzyj na tę stronę: http://www.whatbrowser.org/pl/
Jak można retuszować zdjęcia?
Wszystkie programy do archiwizowania zdjęć posiadają funkcję do poprawiania ich jakości. Wybierając zdjęcia do wydrukowania proszę zwrócić uwagę, aby zdjęcia nie były ciemne, zredukować czerwone oczy , usunąć daty. Nasz edytor pozwala wykonać niezbędne poprawki jak obrócenie zdjęcia.
Jak mogę zmienić moje zamówienie?
Po zalogowaniu się w serwisie ouhmania.com klient widzi listę swoich zamówień.
Lista jest podzielona na dwie części. Pierwsza część to zamówienia w edycji (jeszcze nie przekazane do realizacji). Tutaj klient może zmienić nazwę zamówienia, ilość zamawianych sztuk, skasować niepotrzebne zamówienie i oczywiście wejść do edytora aby dokonać zmian w swoim projekcie.
Czy potrzebuję konta Paypal aby zapłacić za moje zamówienie?
PayPal jest najpopularniejszą na świecie usługą umożliwiającą dokonywanie płatności w internecie. Klient posiadający konto PayPal może natychmiast dokonać płatności za zamówienie, dzięki czemu jego realizacja będzie mogła natychmiast się rozpocząć. Posiadanie konta PayPal nie jest jednak konieczne. Serwis PayPal umożliwia dokonywanie płatności kartą kredytową bez zakładania konta. Możliwe jest także dokonanie płatności przelewem na nasz rachunek bankowy. W przypadku zamówień z odbiorem własnym można zapłacić gotówką lub kartą przy odbiorze.
Jak mogę dodać lub usunąć zdjęcia?
Dodawanie zdjęć jest możliwe po wejściu do edytora, w pierwszym kroku. Jeśli zdjęć jest bardzo dużo i dodawanie ich wszystkich pojedyńczo jest czasochłonne możemy je wszystkie umieścić w pliku ZIP. Jeśli załadujemy taki plik np. do kalendarza zostanie on rozpakowany i będziemy mogli wykorzystać wszystkie zdjęcia, które znajdowały się w środku.
Aby skasować zdjęcie należy kliknąć w czerwony krzyżyk znajdujący się nad lub na zdjęciu. Należy kasować tylko zdjęcia, których nie chcemy mieć w kalendarzu lub innym produkcie. Skasowanie zdjęcia ustawionego na stronie, spowoduje wykasowanie go z kalendarza.
Jak długo przechowywane są moje zamówienia, których jeszcze nie kupiłem?
Serwis ma prawo po 3 miesiącach od ostatniej modyfikacji (logowania na stronę) usunąć niezakupione zamówienia, znajdujące się w edycji.
Jak długo przechowywane są moje zamówienia po zakupie?
Po zakupie zamówienia archiwizujemy przynajmniej rok, chyba, że klient zażyczy sobie usuniecie przysłanych materiałów wcześniej.
Jak mogę usunąć moje konto?
Jeśli nie złożyłeś żadnego zamówienia, Twoje konto jest usuwane automatycznie po 6 miesiącach od ostatniego logowania. Jeśli złożyłeś zamówienie, dane na temat Twego konta oraz Twoich zamówień są przechowywane przez nas przez okres wymagany przez przepisy o rachunkowości.
Jak mogę skontaktować się z obsługą klienta?
Nasz adres:
ul. Puławska 233
02-715 Warszawa.
Telefon: 500 037 243
E-mail: info@ouhmania.com
CAŁY CZAS (24h na dobę 365 dni w roku) działa strona internetowa, gdzie możesz uzyskać wszelkie informacje, zgłosić wszelkie uwagi oraz zadać wszystkie nurtujące Cię pytania, wysłać pracę do druku, sprawdzić jej cenę i stan realizacji.
CAŁY DZIEŃ (24h na dobę 365 dni w roku) przyjmujemy zamówienia przez internet.
Od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 działa nasza linia telefoniczna i możemy udzielić Ci wszelkich niezbędnych informacji dotyczących naszych produktów oraz Twojego zamówienia.
Możesz też skorzystać z naszego formularza kontaktowego.
Jak dodać tekst poniżej mojego zdjęcia we wszystkich produktach?
We wszystkich naszych produktach można dodawać podpisy.
- Kalendarze – przy datach można wpisywać własne święta itp.
Jak mogę dodać tekst poniżej zdjęcia?
W kalendarzach w edytorze (w 4 kroku) mamy dostępne pola gdzie można wpisać teksty które mają się znaleźć na stronach naszego produktu.